Petua Keracunan Makanan

Cirit-birit muntah dan sakit dada memang perit. Pernah alami keadaan macam ni? Sangat la tak bestnya lagilah disaat-saat minggu pertama semester baru. Saya la tu keracunanan makanan.

Sebabnya? makan kat kedai makan xxx sehari sebelumnya. Sebenarnya tak pernah lagi makan dekat kedai tu tapi dah teringin sangat pergi jelah. Lagi-lagi paling dekat kat rumah. 


Bukan la saya sorang je, husband pun sama terjebak. Tapi dia tak la teruk sangat , saya jela yang admit sebab dah terhidrat macam nak pitam dah kan. 

Tengok tu antara bakteria utama penyebab keracunan makanan (sumber: MedikTV ). Jadi berhati-hati lah semua, pilih tempat makan yang bersih ye. 


Antara penyebab keracunan makanan

Apa-apapun, selepas tiga hari dah ok la sikit walaupun perut masih rasa pedih. Kena kuat semangat ni. Sedih pun ye jugak, tapi apapun sakit tu kan penghapus dosa.

Sepanjang tiga hari melawan bakteria yang telah menjangkiti perut saya ni memang la tak dapat nak makan makanan yang berat. Hampir semua keluar semula, muntah. Saya perlu cepat sembuh, kalau baring saja apa pun tak jadi..Apa alternatifnya? saya ambil ni: 

Kebaikan ESP Shaklee 
Selain dapat mengembalikan sedikit kekuatan saya..dan juga tenaga saya. Selepas ambil ESP memanglah sangat membantu kembalikkan semula tenaga dan kekuatan.


Hubungi saya Haulia Razali

Pengedar Shaklee Malaysia ID 890792
(PosLaju/Nationwide/Citylink/GDEX)
   Klik untuk Whatsapps : +60129054745   

Disclaimer : *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, 
menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Post a Comment

0 Comments